يك دسته با كج فهميها و بياطلاعي از اسلام و اقتصاد سالم با تمسک به بعضي آيات يا جملات نهج البلاغه، اسلام را موافق با مكتبهاي انحرافي ماركس و امثال او معرفي نمودهاند.
به گزارش سلام لردگان، در تاريخ 1368.03.15 يک روز پس از ارتحال حضرت امام خمينى(ره)، متن وصيتنامه، حسبالامر ايشان به وسيله رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت آيتالله خامنهاى در مجلس خبرگان براى نخستين بار مفتوح و قرائت گرديد.
گزارش کامل اين جلسه از طريق رسانههاى گروهى پخش شد و متن دستخط وصيتنامه نيز در اختيار امت اسلامى قرار گرفت.
وصيتنامه امام خمينى(ره) چشمه حکمتى است که از دل مصفا و الهى آن حضرت جوشيده و بر قلم مبارکش جارى گرديده تا حجّتى ديگر بر تبيين سيره عملى آن بزرگوار باشد و راه را پيشاپيش، بر همه شبهات و ترديدها و القائات خنّاسان مسدود کند.
امام خمينى(ره) نگارش وصيتنامه سياسى و الهى خويش را که در حقيقت پيام جاويد و خلاصه همه وصايا و پيام هاى زندگى ايشان است- در تاريخ 26 بهمن 1361 به پايان رسانده و نسخهاى از آن را طى پيامى به تاريخ 22 تير 1362 نزد خبرگان اولين دوره مجلس خبرگان رهبرى به امانت سپردند.
متن کامل وصيتنامه امام خمينى(ره)، به عنوان پيام جاودانه ايشان در جلد پايانى صحيفه امام(به عنوان آخرين سند) درج شده است.
اسلام يک رژيم معتدل با شناخت مالكيت
يكي از اموري كه لازم به توصيه و تذكر است، آن است كه اسلام نه با سرمايهداري ظالمانه و بيحساب و محروم كننده تودههاي تحت ستم و مظلوم موافق است، بلكه آن را به طور جدي در كتاب و سنت محكوم ميكند و مخالف عدالت اجتماعي ميداند ـ گرچه بعض كجفهمان بياطلاع از رژيم حكومت اسلامي و از مسائل سياسي حاكم در اسلام در گفتار و نوشتار خود طوري وانمود كردهاند (و باز هم دست برنداشتهاند) كه اسلام طرفدار بيمرز و حد سرمايهداري و مالكيت است و با اين شيوه كه با فهم كج خويش از اسلام برداشت نمودهاند چهره نوراني اسلام را پوشانيده و راه را براي مغرضان و دشمنان اسلام باز نموده كه به اسلام بتازند، و آن را رژيمي چون رژيم سرمايهداري غرب مثل رژيم امريكا و انگلستان و ديگر چپاولگران غرب به حساب آورند، و با اتكال به قول و فعل اين نادانان يا غرضمندانه و يا ابلهانه بدون مراجعه به اسلامشناسان واقعي با اسلام به معارضه برخاستهاند ـ و نه رژيمي مانند رژيم كمونيسم و ماركسيسم لنينيسم است كه با مالكيت فردي مخالف و قائل به اشتراك ميباشند با اختلاف زيادي كه دورههاي قديم تاكنون حتي اشتراك در زن و همجنس بازي بوده و يک ديكتاتوري و استبداد كوبنده در برداشته.
بلكه اسلام يک رژيم معتدل با شناخت مالكيت و احترام به آن به نحو محدود در پيدا شدن مالكيت و مصرف، كه اگر بحق به آن عمل شود چرخهاي اقتصاد سالم به راه ميافتد و عدالت اجتماعي، كه لازمه يک رژيم سالم است تحقق مييابد. در اينجا نيز يك دسته با كج فهميها و بياطلاعي از اسلام و اقتصاد سالم آن در طرف مقابل دسته اول قرار گرفته و گاهي با تمسک به بعضي آيات يا جملات نهج البلاغه، اسلام را موافق با مكتبهاي انحرافي ماركس و امثال او معرفي نمودهاند و توجه به ساير آيات و فقرات نهجالبلاغه ننموده و سرخود، به فهم قاصر خود، بپاخاسته و «مذهب اشتراكي» را تعقيب ميكنند و از كفر و ديكتاتوري و اختناق كوبنده كه ارزشهاي انساني را ناديده گرفته و يك حزب اقليت با تودههاي انساني مثل حيوانات عمل ميكنند، حمايت ميكنند.
انتهاي پيام/
منبع: باشگاه خبرنگاران